ফ্রিতে নিয়েনিন অ্যান্ড্রয়েড ফোনের জন্য Mx player pro একদম লেটেষ্ট

কেমন আছেন টেকস্পট এর টিউনার এবং পাঠকবৃন্দ ? আমি ভালো আছি। যারা অ্যান্ড্রয়েড ফোনে ভিডিও গান দেখতে পছন্দ করেন তাদের জন্য এই প্লেয়ারটি অনেক মজা লাগবে। আপনার প্রিয় অ্যান্ড্রয়েড ফোনে Max Player টি হয়তো ইনষ্টল করা আছে কিন্তু এই প্লেয়ারটি অনেকেরই নেই। এই প্লেয়ারটি কিন্তু pro ভার্ষণের কিন্তু এখন পাচ্ছেন একদম ফ্রিতে!

প্রিয় টিউনার অনেকেরই অ্যান্ড্রয়েড ফোনে কিছু কিছু ভিডিও গান সাপর্ট করে না, এর কারণ হিসাবে আমরা বলি এই গানটির রেজ্যুলেশন অনেক বেশি তাই সাপর্ট করছেনা। হ্যাঁ এরকম হয় কিন্তু আপনি যদি এই প্লেয়ারটি আপনার মোবাইলে সেপাট থাকে তাহলে আপনি সকল ভিডিও গান দেখতে পারবেন। এই প্লেয়ারটি অনেক সুইট এবং ব্যবহার অনেক সহজ । এই প্লেয়ারটি দিয়ে শুধু ভিডিও গান না আপনি দেখতে পারবেন সকল ধরনের অডিও ফরমেট ।

কোয়ালিটি সম্পূর্ণ ভিডিও গান দেখতে চাইলে আপনাকে এই প্লেয়ারটি অবশ্যই আপনার মোবাইলে থাকতে হবে। প্রিয় টিউনার আসুন আমরা দেখে নেই কি কি ভিডিও গান সাপর্ট করবে। এই অ্যাপটি ডাউনলোড করতে নিচের লিংক থেকে ডাউনলোড করে নিন ।

ভালো থাকবেন সবাই ।

Download Here

1. AVI – Audio Video Interleave

AVI_logo2

AVI files are the long running digital video workhorse from the Microsoft stable. The format’s popularity has dipped in recent times but AVI still reigns supreme with the swarms of legacy videos propagating the internet. AVI was replaced by Microsoft’s Windows Media Video (WMV) format and usually offers less compression than comparable video file formats including MOV and MPEG. It also does not allow users to select aspect ratios manually, which can be a rather irritating feature.

Open with: Microsoft Windows Media Player, Apple QuickTime Player and VideoLAN VLC media player.

2. ASF – Advanced Systems Format

asf_logo

Another offering from Microsoft, the ASF container normally houses files compressed with Microsoft’s WMA (Windows Media Audio) and WMV codec. Just to confuse the matter further, the files are usually given the .wmv or .wma suffix and not the expected .asf. A form of copy protection is offered with this container through Digital Rights Management (DRM).

Open with: VideoLAN VLC media player and Microsoft Windows Media Player.

3. MOV or QT – QuickTime

MOV_Icon

The MOV and QT Apple QuickTime Movie file formats both support a wide range of codecs. The .mov format saves video files and the .qt suffix is cross-platform, meaning that it supports both Mac and Windows systems. The two file extensions are commonly saved together.

Open with: Apple QuickTime Player.

4. AVCHD – Advanced Video Coding, High Definition

avchd_icon

The result of a Panasonic and Sony collaboration as a video file format for digital camcorders, AVCHD is commonly used for data compressed with the H.264 codec. It’s a file-based format so it can be played back and stored on a range of storage devices. Supports both standard definition and high definition variants and the latest 2.0 version supports 3D.

Open with: VideoLan VLC Media Player and Apple QuickTime Player.

5. FLV or SWF – Flash Video

FlashVideo_logo

Flash Video has been around for some time and comes in numerous versions. Old Flash videos tend to use the Sorenson codec and new Flash uses H.264. It is a popular container format for streaming videos across the internet but a large drawback is that it is not supported on iOS devices such as iPhones and iPads.

Open with: Web browsers with the Flash plugin installed and the Adobe Flash Player.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *